Едукација запослених из стратешког менаџмента и пословне комуникације

датум: 16. јануар, 2020.

 

У Jавном предузећу за обављање комуналне делатности „Градска чистоћа“ у периоду од 9. до 25.

децембра одржана је едукација запослених на неколико тема битних за функционисање и

комуникацију сваког предузећа: Значај пословне стратегије и акционих планова, Одређивање општих

и специфичних циљева предузећа, Дефинисање мисије и визије предузећа, Пословна комуникација,

Пословна коресподенција, Тимски рад, Интерна комуникација, Комуникација са грађанима,

Сарадња с медијима и информисање јавности, Медијски наступ. У питању је врло практична

едукација (тренинзи), у којима су запослени активно учествовали. Пакет од шест тренинга, уз

претходне припреме и консултације са менаџментом, реализовала је Агенција за остало образовање и

комуникације „Приступ“ из Ваљева, која има велико искуство у овој области. Већина тренинга била

је намењена ужем руководству предузећа, док је Комуникација са грађанима и тешким клијентима

реализована са запосленима који свакодневно имају непосредан контакт са потрошачима – са

инкасантском службом и благајницима.

Да би се дошло до стратешких циљева предузећа прво је урађена SWOT анализа, као позната и

практична метода сагледавања снага и слабости фирме, као и шанси претњи из окружења за стабилно

пословање и развој. Као резултат анализе препозната су три стратешка циља „Градске чистоће“ за

наредни период: Унапређење организације рада у предузећу, Смањење губитака у водоводној мрежи

и легализација прикључака на водоводној и канализационој мрежи и Проширење услуге сакупљања

комуналног отпада на све месне заједнице у општини. У оквиру стратешких циљева, као и из осталих

делатности „Градске чистоће“, менаџмент је евидентирао и двадесетак конкретних активности.

Такође, дефинисани су реални и мерљиви циљеви за 2020. годину, који се односе на смањење

губитака у водоводној мрежи, уградњу репарираних водомера, повећање броја корисника за

сакупљање комуналног отпада, ревидирање квадратуре корисника за сакупљање комуналног отпада

и повећање наплате.

Први пут су дефинисани и Мисија и Визија предузећа „Градска чистоћа“, који ће након додатне

формулације бити објављени на сајту. У оквиру Пословне комуникације наглашен је њен значај за

репутацију предузећа и односе са циљним јавностима, док је у пословној коресподенцији посебан

акценат стављен на преписку имејловима и на писање пословних писама. На радионицама

посвећеним тимском раду и комуникацији са грађанима урађено је више групних вежби које су

указале на потенцијалне проблеме и тражење решења. На тренингу о информисању јавности и

медијском наступу учесницима су презентовани примери саопштења за јавност, основни елементи

медијског наступа, а затим је импровизована конференција за новинаре уз снимање камером и

анализу наступа. Менаџменту су предочени начини успешне сарадње с медијима, уз анализу

тренутних односа предузећа с новинарима и медијима.

Comments are closed.