
Актуелности
Најновије информације и обавештења Градске чистоће Лајковац
Едукација запослених из стратешког менаџмента и пословне комуникације
датум: 16. јануар, 2020.
У Jавном предузећу за обављање комуналне делатности „Градска чистоћа“ у периоду од 9. до 25.
децембра одржана је едукација запослених на неколико тема битних за функционисање и
комуникацију сваког предузећа: Значај пословне стратегије и акционих планова, Одређивање општих
и специфичних циљева предузећа, Дефинисање мисије и визије предузећа, Пословна комуникација,
Пословна коресподенција, Тимски рад, Интерна комуникација, Комуникација са грађанима,
Сарадња с медијима и информисање јавности, Медијски наступ. У питању је врло практична
едукација (тренинзи), у којима су запослени активно учествовали. Пакет од шест тренинга, уз
претходне припреме и консултације са менаџментом, реализовала је Агенција за остало образовање и
комуникације „Приступ“ из Ваљева, која има велико искуство у овој области. Већина тренинга била
је намењена ужем руководству предузећа, док је Комуникација са грађанима и тешким клијентима
реализована са запосленима који свакодневно имају непосредан контакт са потрошачима – са
инкасантском службом и благајницима.
Да би се дошло до стратешких циљева предузећа прво је урађена SWOT анализа, као позната и
практична метода сагледавања снага и слабости фирме, као и шанси претњи из окружења за стабилно
пословање и развој. Као резултат анализе препозната су три стратешка циља „Градске чистоће“ за
наредни период: Унапређење организације рада у предузећу, Смањење губитака у водоводној мрежи
и легализација прикључака на водоводној и канализационој мрежи и Проширење услуге сакупљања
комуналног отпада на све месне заједнице у општини. У оквиру стратешких циљева, као и из осталих
делатности „Градске чистоће“, менаџмент је евидентирао и двадесетак конкретних активности.
Такође, дефинисани су реални и мерљиви циљеви за 2020. годину, који се односе на смањење
губитака у водоводној мрежи, уградњу репарираних водомера, повећање броја корисника за
сакупљање комуналног отпада, ревидирање квадратуре корисника за сакупљање комуналног отпада
и повећање наплате.
Први пут су дефинисани и Мисија и Визија предузећа „Градска чистоћа“, који ће након додатне
формулације бити објављени на сајту. У оквиру Пословне комуникације наглашен је њен значај за
репутацију предузећа и односе са циљним јавностима, док је у пословној коресподенцији посебан
акценат стављен на преписку имејловима и на писање пословних писама. На радионицама
посвећеним тимском раду и комуникацији са грађанима урађено је више групних вежби које су
указале на потенцијалне проблеме и тражење решења. На тренингу о информисању јавности и
медијском наступу учесницима су презентовани примери саопштења за јавност, основни елементи
медијског наступа, а затим је импровизована конференција за новинаре уз снимање камером и
анализу наступа. Менаџменту су предочени начини успешне сарадње с медијима, уз анализу
тренутних односа предузећа с новинарима и медијима.