
Актуелности
Најновије информације и обавештења Градске чистоће Лајковац
Одлуке о JП „Градска чистоћа“ на 32. седници СО Лајковац
датум: 30. новембар, 2019.
Скупштина општине Лајковац је на 32. седници, уз Одлуку о трећем ребалансу буџета и остале одлуке, усвојила Друге измене Програма пословања за 2019. годину Jавног предузећа за обављање комуналне делатности „Градска чистоћа“и упознала се са Информацијом о финансијском извештају предузећа са Извештајем овлашћеног ревизора за 2018. годину. Обе тачке дневног реда образложио је директор ЈП „Градска чистоћа“ Бојан Богдановић.
Богдановић је истакао да комунално предузеће значајно оптерећује дуг за воду од 63 милиона динара и судски спор са Јавним предузећем за комуналну привреду „Лазаревац“, али да је у претходних 10 месеци успостављен позитиван однос са ЈПКП „Лазаревац“ и направљено доста помака. Статус спора враћен је са Апелационог суда на Основно тужилаштво јер су прихваћене примедбе „Градске чистоће“. Истакао је велику подршку општинског руководства у успостављању бољих односа са лазаревачким комуналним предузећем, које управља водоснабдевањем за обе општине, као заједничким стратешким ресурсом. Нагласио је да „Градска чистоћа“ овогодишње рачуне за воду редовно измирује, а да ће, захваљујући савременој ултразвучној детекцији кварова, рачуни бити мањи него у 2018. за скоро 30 милиона, што је велика уштеда. У 2018. години за испоручену воду плаћена је огромна цифра од скоро 93 милиона, рачунајући и камате. Рецимо, за првих 10 месеци прошле године плаћено је 77 милиона, а за исти период ове године само 55 милиона. Истовремено је обезбеђена боља испорука воде јер су смањени губици. Ангажовањем фирме која ради ултразвучну детекцију кварова санирано је 30 проблематичних места на мрежи, а сада се за ово оспособљава радник „Градске чистоће“, потребно је још да се набави детектор.
Осим дуга за раније утрошену воду, финансијско пословање је оптеретило губљење судских спорова са радницима који су у неком претходном периоду отпуштени, а затим судским одлукама враћени на посао. То је комунално предузеће коштало 10 милиона динара. Осим тога, постоји око 30 тужби радника који сматрају да им, према важећем колективном уговору, који је садашњи в.д. директора затекао, нису исплаћени регрес и топли оброк, што је додатних 15-20 милиона. Руководство предузећа покушало је и са посредовањем Републичке агенције за мирно решавање спорова, али ни то није помогло. Богдановић је истакао да је припремљен нови колективни уговор.
Пресељење гробља из Скобаља био је врло важан посао за „Градску чистоћу“ јер је приход од те активности омогућио предузећу да плати заостали дуг за воду од 22 милиона динара.Застарелост возног парка један је од проблема који се превазилази већ ове године набавком скипа, фекалке, погребног возила и путничког аутомобила. Предузеће премашује досадашње приходе од чишћења септичких јама тако да ће пуно значити набавка фекалне цистерне. За потребе одржавања зеленила на јавним површинама неопходна је набавка бар једног тарупа за кошење, а за зимско одржавање набавка раоника и посипача. Директор Богдановић је укратко навео и питање набавке информационог система, уређења базе података корисника, формирања Корисничког центра, едукације запослених, интерних процедура, организације посла итд.
Одборници су на 32. заседању донели и Одлуку о спровођењу јавног конкурса за избор директора ЈП „Градска чистоћа“ са текстом конкурса.